Zeeleeuwen, krabben, garnalen en rode kreeft - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Anneke - WaarBenJij.nu Zeeleeuwen, krabben, garnalen en rode kreeft - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Anneke - WaarBenJij.nu

Zeeleeuwen, krabben, garnalen en rode kreeft

Door: Anneke

Blijf op de hoogte en volg Anneke

15 Juli 2015 | Verenigde Staten, San Francisco

Een prachtige dag hier in San Francisco. Vanmorgen waren we zoals altijd vroeg wakker. Om 0700 waren we door het vele slapen onderweg en de lange nacht klaarwakker. Beneden in de lobby van ons hotel stonden thee, koffie en pastries klaar: croissantjes, blueberrymuffins, darkchocolatemuffins, en perzikflapjes...een prima begin van een fijne dag. Om te beginnen liepen we de verkeerde kant op, maar niet getreurd, want de Starbucks was vlakbij en het eerste souvenir is binnen: een mok van SFO! Omgedraaid en de andere kant op richting Fisherman's Warf. Halverwege eerst via de kleine pleintjes in Chinatown waar de groepjes ouderen aan de tai chi-oefeningen bezig waren, via het Washington parkje naar de Coit Tower voor de muurschilderingen. Even tevoren voor we de steile heuvel beklommen liepen we een Italiaans bakkertje binnen voor de heerlijkste foccaccia's die we maar als brunch meenamen. De toren was bijzonder, de muurschilderingen prachtig!
Vervolgens steil naar beneden waar we precies uitkwamen bij Pier 39, helaas vandaag maar 3 zeeleeuwen zoals Jip en ik later ontdekten terwijl Rolf en Arno naar de Jeremiah O Brien waren, het laatste Libertyschip. Twee uurtjes later samen weer verder richting Hyde Pier voor de historische schepen. We zijn erg verwend want zo bijzonder waren ze niet, alhoewel een zeiltochtje misschien nog tot de mogelijkheden hoort op de terugweg...
Fietsen naar de Golden Gate en er overheen laten we maar zitten, we komen er van de week toch met onze bus.
Heuvel op weer terug naar Bushstreet via de lokale biologische super voor ons avondeten: salade, stokbrood, chipjes en wat chorizo. We hebben het wel gehad voor vandaag. Morgen verder door deze prachtige stad waar krab en garnalen in een bol broodje worden gegeten, er uiteindelijk dus maar 3 zeeleeuwen waren en...ik verbrand ben als een rode kreeft...

• 15 Juli 2015 - 08:38

Christa:

Leuk om zo te lezen wat jullie zo doen overdag,
    Zie nog geen foto van jullie bussy ben wel benieuwd